Taller infantil d’Arts del Circ
Espectacle: Amb Rafa Martínez de l’Escola de teatre i circ d’Amposta (Colombia)
Dia: dilluns 30 de setembre
Hora: 18.15 h
Lloc: EtcA al c/ Navarra 44 (Baixos)
Entrada: gratuïta – Cal inscriure’s a etca.info@gmail.com o per whats al 657 931 625
Edat: de 7 a 11 anys
Web: www.etca.cat
Sinopsis:
El desenvolupament dels infants pot ser enriquit a través d’activitats com el taller de circ. La integració del cos i les emocions és essencial per al seu creixement, i el circ ofereix una manera divertida i dinàmica de fer-ho. Els infants poden explorar les seves habilitats de moviment i destreses varies
mentre aprenen a expressar-se i relacionar-se amb els altres. No t’ho perdis!

Taller d’Entrenament de la Veu per a joves i adults
Taller: Amb Llum Sánchez de l’Escola de teatre i circ d’Amposta (Catalunya)
Dia: dilluns 30 de setembre
Hora: 18.15 h
Lloc: EtcA al c/ Navarra 44 (Baixos)
Entrada: gratuïta – Cal inscriure’s a etca.info@gmail.com o per whats al 657 931 625
Edat: Majors de 14 anys
Web: www.etca.cat
Sinopsis:
El Taller de Veu és un espai ideal per a aquells que volen descobrir i explorar les múltiples facetes de la seva expressió vocal. Creem un ambient on es pugui cantar, relatar, recitar poesia o fer presentacions, ja que cada forma d’expressió aporta una dimensió única a la comunicació. A través d’aquest taller, els participants podran conèixer millor el seu instrument més personal: la seva veu. Podran experimentar amb diferents tècniques, guanyar confiança i, alhora, connectar amb les seves emocions. És una oportunitat perfecta per a aquells que volen millorar les seves habilitats comunicatives i artístiques.

Taller de Teatre amb Màscares per a adults
Taller: Amb Jordi Príncep de l’Escola de teatre i circ d’Amposta (Catalunya)
Dia: dimarts 1 d’octubre
Hora: 19 h
Lloc: EtcA al c/ Navarra 44 (Baixos)
Entrada: gratuïta – Cal inscriure’s a etca.info@gmail.com o a per whats al 657 931 625
Edat: de 14 a 99 anys / Durada: 90 min.
Web: www.etca.cat
Vídeo: https://www.facebook.com/EscolaEtcA/videos/1728369790582420
Sinopsis:
Juga, imagina i crea. Aquest taller de màscares és una oportunitat per submergir-se en el món del teatre d’una manera divertida i creativa. La idea de desinhibir-se i fomentar el treball en equip és essencial, i l’ús de la comicitat i l’auto-ironia per abordar temes importants, conèixer diferents tipus de màscares i entendre com cada una pot influir en la interpretació. Les improvisacions guiades seran una manera excel·lent de posar en pràctica el que han après, i segur que les màscares ajudaran a deixar de banda les vergonyes i a explorar noves formes d’expressió. A més, la màgia de les màscares pot obrir un món de possibilitats creatives, cosa que permet que cada participant trobi la seva pròpia veu i estil. Sense dubte, serà una experiència enriquidora i divertida.

Taller d’Acrobàcia Aèria per a joves i adults
Taller: Amb Rafa Martínez de l’Escola de teatre i circ d’Amposta (Colombia)
Dia: dimarts 1 d’octubre
Hora: 19.45 h
Lloc: EtcA al c/ Navarra 44 (Baixos)
Entrada: gratuïta – Cal inscriure’s a etca.info@gmail.com o a per whats al 657 931 625
Edat: de 14 a 99 anys / Durada: 60 min.
Web: www.etca.cat
Vídeo: https://www.facebook.com/EscolaEtcA/videos/1728369790582420
Sinopsis:
El Taller d’Aeris és una proposta emocionant per a tots aquells que volen explorar el món de l’acrobàcia aèria. Aprendre tècniques de pujada i baixada, així com figures clau i seqüències, és una manera immillorable de millorar la força, la flexibilitat i la coordinació. A més, treballar amb elements com el
trapezi, el cèrcol i les teles no només és físicament desafiant, sinó que també permet als participants expressar-se artísticament en l’aire. La sensació de volar i de desafiar la gravetat és realment única! ¡A gaudir de l’acrobàcia aèria!

Espectacle: ¡Arriba!
Companyia: Cia. José Luís Redondo (Catalunya)
Dia: dimecres 2 d’octubre
Hora: 11.00 h
Lloc: Amfiteatre del Parc dels Xiribecs
Gènere: Clown – Circ / Tots els públics
Durada: 40 minuts
Entrada: gratuïta
Web: https://www.gala-producciones.com/joseluisredondo
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=EEufWU9KLXw
Sinopsis:
Un espectacle de circ amb text i sense música en directe… humor, equilibris i desequilibris sobre ampolles de vidre, manipulació d’objectes, habilitats i poca traça per a tots els públics. ¡ARRIBA! És una reivindicació del gaudi en escena amb acompanyament del públic, i també de l’humor com a arma de
comunicació massiva, de destrucció de prejudicis i de construcció de llibertats.

Taller de teatre juvenil
Taller: Amb Guillem Blanch i Jordi Príncep de l’Escola de teatre i circ d’Amposta (Catalunya)
Dia: dijous 3 d’octubre
Hora: 17 h
Lloc: EtcA al c/ Navarra 44 (Baixos)
Entrada: gratuïta – Cal inscriure’s a etca.info@gmail.com o a per whats al 657 931 625
Edat: de 12 a 17 anys/ Durada: 90 min.
Web: www.etca.cat
Vídeo: https://etca.cat/si-les-ganes-de-teatre-et-poden-ara-es-el-moment/
Sinopsis:
Aquest taller de formació teatral és una oportunitat per a tots aquells que volen fer els seus primers passos en el món del teatre. La idea de centrar-se en la diversió i el descobriment personal és realment valuosa, ja que permet als participants explorar la seva creativitat i expressivitat sense la pressió de
perseguir objectius professionals. A través d’exercicis d’expressió, comunicació i creativitat, els assistents podran desenvolupar les seves habilitats tant a nivell tècnic com artístic. Les tècniques d’interpretació, expressió corporal i vocal, així com el joc dramàtic i la improvisació, són eines per a fomentar la desinhibició i la confiança en un mateix. Si t’agrada la idea de descobrir el món del teatre d’una manera divertida i creativa, aquest taller és per a tu!

Espectacle: Tartana
Companyia: Trocos Lucos (Madrid)
Dia: divendres 4 d’octubre
Hora: 11.00 h
Lloc: Amfiteatre del Parc dels Xiribecs
Gènere: Circ – Humor / Tots els públics
Durada: 50 minuts
Entrada: gratuïta
Web: https://www.trocoslucos.com
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=EEufWU9KLXw
Sinopsis:
Tartana és un espectacle que uneix investigació sobre la tècnica de bàscula coreana, equilibris sobre mans i humor, en una escena enquadrada per una furgoneta que fa de suport on es desenvolupa una composició acrobàtica i molt més. Una proposta de caràcter fresc i desenfadat amb què viure el risc d’un
alt nivell tècnic i amb què emocionar-te per la complicitat de tres acròbates que tracten de resoldre conflictes tan absurds com divertits. De principi a fi, Tartana et fa partícip dels seus jocs “bojos”, amb els quals no sabràs si contenir l’alè o contenir el riure.

Espectacle: Color – Espectacle inaugural del XI Festival Internacional de Teatre i Circ d’Amposta
Companyia: Cia. Animasur (Andalusia)
Dia: divendres 4 d’octubre
Hora: 22.30 h
Lloc: Plaça de l’Ajuntament
Gènere: Teatre físic – Humor / Recomanat + 12 anys
Durada: 55 minuts
Entrada: gratuïta
Web: http://animasur.es/color.php
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jE_PaHL39FU
Sinopsis:
Si comptem amb una prèvia instal·lació on podem observar moltes de les persones més poderoses del planeta, el que segueix és poder veure com exerceixen el poder. I aquí entres tu. Tu que, com a públic, ja et situes dos o tres esglaons més avall perquè ells puguin romandre a dalt. Tu, que t’esforces perquè tot estigui bé, poses tot el teu afany a aconseguir que aquest moment sigui inoblidable. Que no els falti de res! Han vingut a la teva localitat i vols ser un bon amfitrió! L’important és que ells estiguin bé, perquè ells són allò important, no ho oblidis. Ells no han de fer res, tot ho has de fer tu. Tu ets només la mala herba que es talla perquè resplendeixi la flor.

Taller al carrer d’Arts del Circ
Companyia: Escola de Teatre i Circ d’Amposta (Catalunya)
Dia: dissabte 5 d’octubre i diumenge 6 d’octubre
Hora: d’ 11 a 13.00 h i de 17 a 19 h
Lloc: Carrer Palau i Quer
Gènere: Taller – Circ / Tots els públics
Entrada: Gratuïta
Web: www.etca.cat
Vídeo: https://www.facebook.com/watch/?v=1051546778264728
Sinopsis:
Si vols saber què se sent al pujar dalt d’un trapezi, provar com és possible caminar amb xanques, descobrir les teves habilitats amb els malabars, o saber si ets capaç de mantenir l’equilibri sobre un rulo americà…ara és el moment! Vine ben acompanyat! A l’EtcA s’imparteixen cursos regulars tant d’Art Dramàtic (interpretació, teatre físic i teatre de text, gèneres, territoris i estils dramàtics, moviment, màscara, veu,…) com també de disciplines de les Arts del Circ (trapezi, cercle, teles, acrobàcia, màstil xinès, malabars, cintes, equilibris,…), a la vegada que s’han posat en funcionament diferents dinàmiques que permeten apropar el teatre i el circ a la societat, i fer visible, a més, l’aportació pedagògica i humanitzadora d’aquestes disciplines a l’àmbit socioeducatiu.

Espectacle: Paquets
Companyia: Cia. Toti Toronell (Catalunya)
Dia: dissabte 5 d’octubre
Hora: 12 h
Lloc: Plaça Ramon Berenguer IV
Gènere: Teatre de carrer – Humor / Tots els públics
Entrada: gratuïta
Web: https://totitoronell.com/paquets/
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=ZwryWy_UqbM
Sinopsis:
T’imagines que poguessis veure què hi ha dins les caixes que porten els missatgers amunt i avall? Descobrir els petits universos que amaga cada paquet, d’on venen, on van, per qui són… L’empresa REBOX INC (Missatgeria a peu de carrer!) et convida a través del seu servei de missatgeria ràpida a descobrir i reflexionar, amb cada una de les expedicions. Petites crítiques poètiques del món que vivim, de la mà d’uns personatges entregats a temps… o no!

Espectacle: Mary Jones Grandiosa (ESTRENA)
Companyia: Cia. Maria Cavagnero (Argentina)
Dia: dissabte 5 d’octubre
Hora: 12 h
Lloc: Plaça de l’Ajuntament
Gènere: Circ – Humor / Tots els públics
Durada: 45 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://mariacavagnero.com/mary-jones/
Sinopsis:
Quin és el desig d’una dona que arriba als 40 i no encaixa amb allò que la societat n’espera? Èxit professional? Estabilitat econòmica? Ser mare? Mary Jones no somia cap d’aquestes coses. Ella és una dona que connecta amb l’essència de la nena, vol gaudir la vida divertint-se cada minut. Espectacle que
combina l’humor amb tècniques circenses com la roda cyr, el fuet i aeris. L’argentina Maria Cavagnero ens porta el seu fantàstic espectacle Mary Jones en Grandiosa. Cavagnero, que va rebre el Premi Millor Espectacle 2018 de Catalunya, és especialista en l’expressió corporal en moviment, destaca pels seus
espectacles basats en la roda Cyr i per les seves exhibicions de tècniques aèries.

Espectacle: EDEN: Cabaret per a una ballarina, 9 titelles i 7 pecats
Companyia: Théâtre Jaleo (França)
Dia: dissabte 5 d’octubre
Hora: 20.30 h i 23.00 h
Lloc: Plaça del Castell
Gènere: Titelles – Teatre d’objectes / Tots els públics
Durada: 50 min.
Entrada: gratuïta. Aforament limitat / Reserva en línia d’entrades des d’aquí
Web: https://www.theatrejaleo.com/eden
Video: https://www.theatrejaleo.com/videos?wix-vod-video-id=3b3dadb0a2ff4e448576df5d339ff22d&wix-vod-comp-id=comp-l1t039a0
Sinopsis:
7… Igual que els set pecats capitals. 7 pecats, com 7 petites històries que estarien vinculades entre si, sense transició, sense cap vincle entre elles, excepte que potser cadascuna comporta la voluntat de parlar-te… de tu. Com un petit cabaret meravellós de l’ombra que tots portem… En un bell amfiteatre a l’aire lliure, assistim a una successió de quadres picarescs on s’entremesclen dansa, música, titelles i màscares, on una galeria de personatges pintorescos intenta amagar-nos les seves passions secretes, fútils, grotesques, però profundament humanes… Com un petit i meravellós cabaret del costat fosc que tots portem a dins.

Espectacle: TENET
Companyia: Eunoia Kolektiva (Catalunya – Balears)
Dia: dissabte 5 d’octubre
Hora: 22.00 h
Lloc: Plaça de l’Ajuntament
Gènere: Circ contemporani / Tots els públics
Durada: 25 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.instagram.com/eunoia.kolektiva/?hl=es
Video: https://www.instagram.com/p/C6t5PvDMBel/?hl=es
Sinopsis:
Tenet representa un món egoista regit per la simetria, on vuit persones viuen sota les estrictes normes de l’harmonia, la perfecció i la bellesa: recorreguts definits geomètricament, moviments compassats en el temps, interaccions preestablertes. Un espai sense capacitat d’improvisació on l’individualisme hi
regna imperant, no existeix el conjunt, el col·lectiu. Aviat, l’harmonia es torna avorrida, la perfecció esdevé monòtona i previsible, allò que era bonic perd el seu encant. Es desperta la consciència col·lectiva i impulsa al grup a esforçar-se per trencar el motlle i allunyar-se de la simetria, introduint petites modificacions en la seva realitat que condueixen a la diversitat i a l’evolució. Des de l’antiguitat, la humanitat ha volgut definir les normes del món en el qual vivim, trobant en la simetria una quadrícula on encabir la naturalesa. Però aquestes regles representen la realitat o únicament responen a la nostra
necessitat de definir-ho tot per tenir la sensació de control? No podem acceptar la diversitat tal com és sense haver-la de categoritzar? Les excepcions demostren que la regla no sempre s’aplica, especialment quan es tracta de relacions humanes. No hi ha bellesa també en la diversitat? Qui som dins d’un conjunt més gran?

Espectacle: Lilliput: Juguem a contes
Companyia: Tombs Creatius (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 11.00 h a 13.00 h
Lloc: Pl. Ramon Berenguer IV
Gènere: Instal·lació / Tots els públics
Durada: 120 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.tombscreatius.com/propostes/lilliput/
Vídeo: https://youtu.be/yu6bQMLs5fc
Sinopsis:
Els contes s’expliquen amb paraules, amb versos, amb il·lustracions, al cinema, en dibuixos animats, al teatre, a la televisió… I si els juguem? Aconseguiràs portar un petó a la Bella Dorment? O fer que el bou es tiri un pet per salvar en Patufet? Reconeixeràs la veritable sabata de la Ventafocs? Podràs travessar el mar de foc que treu el drac? Jugant, travessem una porta per entrar a les històries ja conegudes i protagonitzar-les, reviure-les i també, si volem, reconstruir-les. La fantasia, la sorpresa i les emocions ens esperen al nostre particular ‘Lilliput’. Juguem a contes?

Espectacle: Ballem pels carrers!
Companyia: Batukeem Amposta (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 13.00 h
Lloc: Pl. Ramon Berenguer IV – c/ Sant Josep – Av. de la Ràpita
Gènere: Música Itinerant / Tots els públics
Durada: 90 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.facebook.com/Batukeem/?locale=ca_ES
Vídeo: https://www.facebook.com/watch/?v=1001294853272865
Sinopsis:
Els carrers bateguen a ritme de percussió i batucada.Els seus tambors estan preparats per omplir la plaça de música, bon rotllo i diversió assegurada. Sortiu i balleu al ritme de Batukeem!! La batucada és un estil de música i dansa de percussió brasilera que es caracteritza per l’ús d’instruments de percussió com ara tambors, caixes, panderos i altres instruments similars. Sol ser interpretada per grups de persones que toquen aquests instruments de manera conjunta, creant ritmes animats i contagiosos que sovint s’associen amb el carnaval i altres celebracions festives. Els grups de batucada solen participar en desfilades, esdeveniments esportius, festivals i altres activitats culturals i d’entreteniment per animar i entretenir l’audiència amb la música i les coreografies de percussió. És una forma d’expressió artística i cultural molt popular a tot el món.

Espectacle: Fisgoneo, el arte de lo ajeno
Companyia: Cia. De Tal Palo (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 17.30 h
Lloc: Pl. Ramon Berenguer IV
Gènere: Circ – Humor / Tots els públics
Durada: 45 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.instagram.com/ciadetalpalo?igshid=NGVhN2U2NjQ0Yg%3D%3D
Vídeo: https://www.instagram.com/p/C73ntvIKTgn/?locale=es
Sinopsis:
Un artista és a punt de mostrar el seu nou xou després d’anys de treball. Per això compta amb els seus dos ajudants, encara que de vegades més que ajudar sembla que estan formant part d’un boicot molt ben organitzat. El límit entre l’èxit i el fracàs de vegades és només un riure del públic. Amb un gran
desplegament de recursos circenses (malabars, acrobàcia, bàscula i clown), Fisgoneo és un espectacle a tot ritme que arriba disposat a fer saltar espurnes entre els seus protagonistes i embogir el públic.

Espectacle: Lilliput: Juguem a contes
Companyia: Tombs Creatius (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 17.00 h a 19.00 h
Lloc: Pl. Ramon Berenguer IV
Gènere: Instal·lació / Tots els públics
Durada: 120 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.instagram.com/ciadetalpalo?igshid=NGVhN2U2NjQ0Yg%3D%3D
Vídeo: https://www.instagram.com/p/C73ntvIKTgn/?locale=es
Sinopsis:
Els contes s’expliquen amb paraules, amb versos, amb il·lustracions, al cinema, en dibuixos animats, al teatre, a la televisió… I si els juguem? Aconseguiràs portar un petó a la Bella Dorment? O fer que el bou es tiri un pet per salvar en Patufet? Reconeixeràs la veritable sabata de la Ventafocs? Podràs travessar el mar de foc que treu el drac? Jugant, travessem una porta per entrar a les històries ja conegudes i protagonitzar-les, reviure-les i també, si volem, reconstruir-les. La fantasia, la sorpresa i les emocions ens esperen al nostre particular ‘Lilliput’. Juguem a contes?

Espectacle: L’actitud
Companyia: Cia. JAM (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 19.00 h
Lloc: Pl. Ramon Berenguer IV
Gènere: Clown – Teatre gestual / Tots els públics
Durada: 55 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.jamweb.cat/l-actitud/
Vídeo: https://youtu.be/RsS6s-0f94Y
Sinopsis:
Les dificultats sempre hi són. I si no hi són, apareixen del no-res. L’actitud amb què cadascú s’hi enfronta és clau. I qui millor que un pallasso per demostrar-nos-ho? Aixecar la persiana cada dia no és senzill. Els contratemps vénen l’un darrere l’altre. Amb humor, riallades i molt d’enginy, en JAM ens explicarà una meravellosa història de superació on res no és el que sembla. Portes que quan necessites que s’obrin no ho fan, interruptors juganers que no aconsegueixen il·luminar la foscor, pluja que no és pluja, dibuixos que prenen vida, caminars en contra del vent que no et deixen tirar endavant, agulles del rellotge que mai es mouen com voldries, cadires apilades que cauen com un castell de cartes… Sobre l’escena, un pallasso i un food truck. Segur que només hi veieu això?

Espectacle: Lady Panda -Espectacle de cloenda de l’XI Festival Internacional de Teatre i Circ d’Amposta
Companyia: Cia. JAM (Catalunya)
Dia: diumenge 6 d’octubre
Hora: 20.30 h
Lloc: Plaça de l’Ajuntament
Gènere: Circ contemporani / Tots els públics
Durada: 55 min.
Entrada: gratuïta
Web: https://www.magrana.com/obres/lady-panda/
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=RzkgoGZ3Nkk
Sinopsis:
Un circ despullat, honest i vulnerable. LADY perquè és dona i PANDA pel contrast dels seus colors i l’animalitat. LADY PANDA neix com a metàfora per explorar l’abisme de les polaritats humanes, la confusió social i l’impacte del pas dels anys. L’escenografia d’un pèndol gegant que simbolitza del gir vital i els cicles inevitables d’una història personal narrada a través del circ, la música en viu, el cant i la dansa. Clara Poch se centra en l’enigma del punt mort i el contrast dels extrems per parlar d’evolució i transformació en una obra poètica i visual sota la consigna “Una vida que vaig oblidar viure”. Una reflexió sobre la noció d’inversament i sacrifici inevitable, la pèrdua necessària d’alguna cosa per donar pas a la següent i el desig de recuperar allò que queda enrere sense succeir per desconcert involuntari o incapacitat col·lectiva. Un viatge gravitacional, una obra estètica, corporal i emotiva.





